Převzato z FAQ na VW-CLUB.cz – autor Currahee
Tato operace by se měla bez výjimky provádět každé dva roky! Kdo vůbec nerozumí ani trochu autům, nepouštějte se do toho sami! Jde o brzdy!!!
Potřebný cajk a matroš:
a) 1L brzdové kapaliny dle specifikace pro dané přibližovadlo (pro VW Passat je to DOT4)
b) stříkačka s hadičkou nebo-li špricka
c) očkový klíč na odvzdušňovací šrouby, šestihranný je ideální !!! NÉ STRANOVÝ, OTEVŘENÝ !!!
d) cca 0,5m průhledné hadičky, abychom viděli případné bubliny
e) ventilek z jízdního kola pokud možno nezalepený, ale funkční
f) 0,5L sklenici od kompotu
Máme zvednuté auto, zabržděné, zaklínované a sundané kolo je preventivně zasunuté pod práh vedle heveru. Když to spadne, odnese to kolo a né nohy !
1 – odšroubujeme zátku nádržky brzdové kapaliny, pod ní je zacvaklé sítko. Nevytrhneme ho násilím, ale zasuneme mezi něj a hrdlo planžetu a uvolníme úchyty až půjde sítko vyndat.
2 – stříkačkou odsajeme z labyrintu mezi přepážkami všechnu starou brzdovku až bude nádobka prázdná.
3 – dolijeme do nádobky novou brzdovku až po hrdlo.
4 – do hadičky zasuneme ventilek z jízdního kola, který bude plnit funkci zpětného ventilu, aby se nám při uvolnění pedálu nedostal vzduch zpět do třmenu.
5 – na odvzdušňovák nasadíme očkový klíč a hadičku. Konec s ventilkem strčíme do sklenice.
6 – pokusíme se povolit odvzdušňovák jemně !!! Utržený nám přidělá hodně práce !!! Pokud je zarostlý, bude se muset ohřát autogenem !!! NEROZTAVIT !!! Při nahřívání se dostane brzdovka uvnitř k varu a zvýší se tlak ve třmenu. Znamená to povolit trubku u třmenu nebo brzdovou hadici, aby se při nahřívání odvzdušňováku, hadice nenatlakovala a nebouchla !
7 – pokud máme povoleno, jdeme šlapat. Né na E55, ale na pedál brzdy. Po každém třetím šlápnutí, kontrolujeme hladinu v nádobce a dolijeme brzdovku !
8 – nešlapeme jako magor ! , ale zvolna a pomalu alespoň 6-10x na každé kolo
9 – stále nezapomínáme dolévat novou kapalinu jinak nám bude celá snaha na nic. Pokud se do ABS nedostane vzduch, půjde všechno v pohodě. Pokud zavzdušníme systém, tak musíme VAGem nastavit servis mód ABS a je to zase zbytečná práce navíc.
10 – bod 5-9 opakujeme u každého kola
Popsaný způsob jsem prakticky vyzkoušel a funguje výborně.