Montáž tempomatu

Snad můj postup bude pro někoho inspirativní, ale neberte to jako dogma. Mám pašíka z roku 1997, model AFN.

Než začnete uvažovat o tempometu, tak se mrkněte jestli máte elektronický plyn = pedál bez táhla!
Jak jsem postupoval:

1.V první řadě jsem odpojil baterii, protože v dokumentaci se uvádí, že nechtěným zkratováním kontaktů airbagu jej můžu aktivovat!!!

2.Vymontoval jsem airbag – na volantu jsou z druhé strany 2 díry, natočit volant a opatrně zapáčit šroubovákem v první, pak pootočit volant o 180 stupňů a to samé do druhé díry. Odpojil jsem kablíky a modul airbagu vyjmul.

3.Vymontoval jsem volant – sice je na volantu 12-ti hran, ale lze použít i torx 55. Před sejmutím volantu je dobré srovnat kola a udělat si na hřídel rysku, aby byl při montáži zpět nasazen správně.

4.Sundal jsem plasty okolo volantu – spodní a vrchní díl.

5.Demontoval jsem kruh nad páčkami – 3 zobáčky.

6.Povolil jsem objímku držící páčky, odpojil konektory a páčky sejmul.

7.Oddělil jsem páčky od sebe a k páčce stěračů jsem nasunul novou páčku blinkrů s ovladači tempomatu.

8.Sundal jsem velký plast pod volantem s ovladači světel (4 šrouby) – odpojit konektory od ovladačů světel.

To byla ta jednodušší část
Ve všech návodech, které jsem nalezl je popisováno, že kablík od tempomatu je nutné zapojit do bílého a oranžového konektoru nacházejících se pod řídící jednotkou. Já tam mám místo oranžového žlutý a navíc jsou jak samice, tak samci (snad kromě jednoho pinu) plně obsazené. Takže jsem kablíky od páčky musel napojit na kablíky u konektoru ŘJ.

9.Otevřel jsem box řídící jednotky – odšroubovat kryt, vyjmout jednotku, odpojit dva velké konektory (zatáhnout do strany jakýsi jezdec na konektoru) a jednotku odložit.

11.Postupně jsem jednotlivé kablíky napájel přímo na dráty konektoru ŘJ (je to ten delší konektor). Ten bílý díl v konektoru lze s cvaknutím posunout – tím se uvolní jednotlivé piny, ale přesto je ještě potřeba do švíry vrazit třeba jehlu a pak lze teprve drátek s pinem vytáhnout. Oholit a připájet správný drát od tempomatu. Nasadit smršťovací bužírku, zatavit, srovnat zarážky na pinu a vrazit zpět. Potom jsem kabel prostrčit mezi konektory pod ŘJ dovnitř do auta směrem k pedálům a postupně protáhl až do míst volantu. Sem tam jsem svazek přichytil a pátý volný drátek jsem připojil na pojistku číslo 5 (opět připájet na stávající kablík).

12.Namontoval jsem zpět ŘJ a zadekloval, namontoval jsem zpět páčky a zapojil konektory včetně nového k tempomatu.

13.Namontoval jsem zpět ten kruh nad páčkami, horní a spodní díl plastů okolo páček, volant (srovnat podle předtím udělané rysky), airbag, ostatní plasty.

14.Nakonec jsem ještě VAGem potvrdil chybu airbagu (byl demontovaný) a aktivoval tempomat. Tady pozor, nedařilo se mi tempomat aktivovat ručně (01Elektronika motoru – 11login – kód 11463). Takže jsem použil VagAutomat (pohon – aktivace tempomatu). Ale tady pozor, programátor u aktivace a deaktivace přehodil kódy!!! Takže spuštěním deaktivace tempomatu jej vlastně aktivujete.

Napojení jednotlivých žil kablíku od páčky na jednotlivé piny konektoru ŘJ:

Kablík od páčky Konektor ŘJ s číslem pinu
modrý pin21 – modrý
červeno-žlutý pin10 – červeno-žlutý
černo-bílý pin19 – černo-žlutý
šedo-černý pin35 – červeno-šedý
černo-modrý pojistka číslo 5

Toť vše, přikládám „pár“ foto
Tímto chci poděkovat Paskalovi z vw-clubu za cenné rady a trpělivost.

Převzato z VW-Club.cz se svolením autora Libanec

Fotogalerie

About Aivos